Prawo do odstąpienia od umowy
W transakcjach B2B (czyli pomiędzy firmami), prawo do odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni, tak jak w przypadku konsumentów, nie obowiązuje z mocy prawa. W szczególnych przypadkach sprzedaży powtarzalnych, typowych produktów, nie sprowadzonych, ani nie wyprodukowanych na zamówienie, możemy dobrowolnie przyznać kontrahentowi takie prawo w całości lub częściowo, na warunkach określonych poniżej.
Prawo do odstąpienia od umowy (dla Kupujących prowadzących działalność gospodarczą)
-
Sprzedawca może, na zasadzie dobrowolnej, przyznać Kupującemu prowadzącemu działalność gospodarczą prawo do odstąpienia od zawartej umowy sprzedaży bez podania przyczyny, pod warunkiem spełnienia łącznie poniższych warunków:
a) Kupujący poinformuje Sprzedawcę na piśmie (również e-mailowo) o zamiarze odstąpienia od umowy nie później niż w terminie 7 dni kalendarzowych od daty otrzymania towaru,
b) Towar zostanie odesłany na koszt Kupującego w stanie niezmienionym, kompletnym i nieuszkodzonym, w oryginalnym opakowaniu, w terminie 7 dni od dnia przesłania oświadczenia o odstąpieniu,
c) Towar nie był używany ani instalowany i nie nosi śladów eksploatacji,
d) Towar nie był produktem wykonywanym na indywidualne zamówienie lub modyfikowanym pod specyfikację Kupującego.
-
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia zwrotu w przypadku niespełnienia któregokolwiek z warunków określonych w ust. 1.
-
Po otrzymaniu i pozytywnej weryfikacji stanu towaru, Sprzedawca zwróci Kupującemu kwotę odpowiadającą wartości towaru, pomniejszoną o ewentualne koszty manipulacyjne lub restocking fee (jeśli zostały wskazane w ofercie). Zwrot nastąpi w terminie 14 dni roboczych.
-
W przypadku, gdy towar został dostarczony w wyniku błędu Sprzedawcy (np. inny model, ilość), Kupujący zobowiązany jest do niezwłocznego kontaktu. W takim przypadku Sprzedawca ponosi koszty zwrotu lub wymiany towaru.
-
Prawo do odstąpienia nie przysługuje w odniesieniu do:
-
towarów wykonanych na specjalne zamówienie lub według indywidualnej specyfikacji,
-
produktów zużywalnych lub jednorazowego użytku po ich otwarciu,
-
urządzeń elektronicznych po rozpakowaniu, jeśli ich ponowne wprowadzenie do obrotu jako fabrycznie nowych nie jest możliwe.
-
-
Postanowienia niniejszego punktu nie ograniczają innych praw Kupującego wynikających z gwarancji lub rękojmi, jeżeli zostały one wyraźnie przyznane w umowie lub dokumentacji produktu.